In de wereld van interieurdesign en interieurbouw is online zichtbaarheid van onschatbare waarde. Potentiële klanten zoeken vaak naar inspiratie en vakmensen online en hierom is het dan ook van cruciaal belang om bovenaan in de zoekresultaten van Google te verschijnen, maar hoe bereik je dat? In deze blog zullen we enkele effectieve strategieën bespreken om je online aanwezigheid te vergroten en bovenaan in Google te komen als een interieurdesigner en interieurbouwer.
Optimaliseer je website voor zoekmachines
Een goed geoptimaliseerde website is een van de belangrijkste dingen met betrekking tot online zichtbaarheid. Het is belangrijk dat je een website hebt die snel laadt, mobielvriendelijk is en gebruiksvriendelijk is voor bezoekers. Zo is het belangrijk dat je zoekwoorden uitkiest die goed bij jouw bedrijf passen, maar ook de mogelijkheid hebben om een nummer 1 positie te bemachtigen. Zo kan je zoekwoorden zoals ‘interieurdesigner’, ‘maatwerk interieur’ of ‘woonkamer renovatie’ gebruiken in je titels, kopteksten, meta-beschrijvingen en de tekst van je pagina’s. Het is echter wel belangrijk om op te letten dat je niet overal de zoekwoorden gaat gebruiken, want daar prikt Google ook doorheen. Door dit goed te blijven doen en ook te onderhouden zullen potentiële klanten sneller het idee krijgen dat ze een interieurbouwer moeten bellen in Maastricht.
Creëer een portfolio met hoogwaardige afbeeldingen
Als interieurdesigner en interieurbouwer draait alles om visuele presentatie. Zo is het aan te raden om hoogwaardige afbeeldingen van je afgeronde projecten te delen op je website. Zo kan je aan potentiële klanten laten zien wat voor werk je levert. Op deze manier kan je een band scheppen zonder dat je daar veel moeite hoeft te doen.
Publiceer regelmatig blogberichten
Op je website heb je veel verschillende dingen die je kan doen. Zo heb je natuurlijk de belangrijke informatie met betrekking tot het bedrijf zelf, maar kan je ook blogs publiceren op je website. Dit is een geweldige manier om informatieve en boeiende informatie te delen over onderwerpen die gerelateerd zijn aan interieurdesign en interieurbouw. Dit kan variëren van tips voor inrichting tot trends in de branche. Je kunt linkbuilding gaan toepassen, zodat je website meer autoriteit krijgt. Het is belangrijk dat je deze soort content goed blijft optimaliseren op het gebied van SEO, maar ook dat het informatief blijft.
Optimaliseer je Google Mijn Bedrijf-profiel
Google Mijn Bedrijf is een krachtig hulpmiddel voor lokale zichtbaarheid. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat alle bedrijfsinformatie up-to-date blijft zoals je adres, telefoonnummer en openingstijden. Door middel van dit allemaal op orde te hebben zal Google je bedrijf als gebruiksvriendelijker ervaren.
Heb jij een eigen interieurwinkel? Lees hier over tips voor een website van een interieurwinkel.
Lees ook: merkidentiteit opbouwen: zo doe je dat