Vandaag de dag zijn er veel kledingmerken te vinden. Zo zijn er goedkopere, maar ook vele duurdere merken. Een duur kledingmerk wilt ook niet altijd zeggen, dat de kwaliteit vele malen beter is. Ondanks zoveel kledingmerken, hoe onderscheid men zich? Bekijk onze tips voor een hogere omzet in jouw kledingwebshop!
De wettelijke eisen bij een kledingwebshop
Voordat een hoge omzet wordt gehaald op een kledingwebshop, is het eerst belangrijk om te kijken naar de wettelijke verplichtingen. Als er niet voldaan wordt aan de wettelijke eisen, dan kan er een hoge boete worden uitgeschreven aan een kledingwebshop. Elk kledingstuk moet een was etiket of een was label bevatten. Zo is het verplicht om de samenstelling van het artikel en de verhouding van de gebruikte materialen te vermelden. Daarnaast is het ook van belang dat er op staat wie het product geproduceerd heeft. Bovendien is het verplicht dat de kleding die wordt verkocht, voldoet aan brandveiligheid.
Tips voor een hogere omzet bij een kledingwebshop
Voor een hogere omzet te generen op een kledingwebshop zijn er een aantal manieren die geprobeerd kunnen worden. Een van de belangrijkste aspecten aan een webshop, is dat de webshop duidelijk is ingericht. (Potentiële) klanten vinden het belangrijk dat de webshop er duidelijk en netjes uitziet. Het is van belang om een goede structuur aan te brengen aan de webshop. Een ander aspect die men niet weer weg kan denken bij een webshop zijn filters. Ook is het van belang dat de webshop snel is. Mensen willen zo snel mogelijk van de ene pagina naar een andere pagina kunnen gaan. Er is nog maar weinig geduld als het aankomt op het gebruik maken van internet.
Ook komen er steeds meer webshops, waarbij niet alleen kleine, maar ook grote maten worden verkocht. Denk bijvoorbeeld aan webshops, waarbij bh’s worden verkocht. De bh’s worden niet in alleen in kleine maten verkocht, maar er wordt ook een grote maat bh verkocht.
Andere bekeken ook
Een andere tip is het plaatsen van “shop the look” pagina’s. Op deze pagina’s staat een model met een hele outfit. De bezoeker kan op deze pagina de hele outfit bestellen en in het winkelmandje toevoegen. Een veelgebruikte tip is het plaatsen van “anderen bekeken ook” of “laatst bekeken producten” op de webshop. Door deze termen te plaatsen, kan de (potentiële) klant op andere ideeën komen of toch worden overtuigd om het laatst bekeken product te bestellen. Het geven van korting op het bestellen van een grotere hoeveelheid, wordt ook steeds vaker gebruikt. Als de (potentiële) klant korting krijg naarmate hij of zij meer producten besteld, dan kan de diegene eerder overtuigd zijn om tot een koop over te gaan.
Een veelgebruikte en goedwerkende tip is het inspelen op de verzendkosten. De (potentiële) klant wordt vaak overtuigd om te bestellen door de gratis verzending. Een andere manier om een hogere omzet van de (potentiële) klant te ontvangen is om producten gratis te verzenden, als er boven een bepaald bedrag is besteld. Daarnaast is de optie “achteraf betalen” niet meer weg te denken bij het bestellen van producten. Achteraf betalen houdt in, dat wanneer men producten besteld niet direct hoeft te betalen. De betaling hoeft pas te gebeuren, wanneer de klant het product houdt of het product niet meer terug gestuurd kan worden.