In een wereld waarin alles steeds meer digitaal gebeurt, wordt het steeds crucialer om als bedrijf in de bouwsector bovenaan in Google te komen staan. Met als voornaamste reden om steeds maar weer nieuwe klanten te kunnen werven. Helaas moet je vaak na het bereiken van de bovenste plekken nog meer moeite doen dan alleen bouwplanningen maken en alles aansturen. De wonderlijke kunst van zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan jou hierbij helpen. In dit artikel gaan we je vertellen waarom het zo belangrijk is om bovenaan in google te komen en wat hiervoor handige strategieën zijn.
Waarom moet jouw bedrijf in de bouwsector bovenaan in Google komen?
We kunnen niet vaak genoeg benadrukken waarom het bovenaan komen in Google zo ontzettend belangrijk kan zijn voor het bedrijf. Om dit nog eens extra te onderbouwen hebben we enkele redenen voor je uitgezocht. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Concurrentievoordeel: zoals je wellicht al door had, is er heel veel concurrentie te vinden in de bouwsector. Op het moment dat jouw bedrijf bovenaan staat in Google, kun jij genieten van een riante voorsprong. Dit komt vaak omdat klanten op zoek zijn naar nuttige en betrouwbare informatie. Op het moment dat jouw bedrijf op de bovenste plek staat, geloven ze sneller dat jij het meest betrouwbaar bent en ook de meeste relevante informatie voor ze hebt.
- Bereik: op het moment dat de website van jouw bedrijf op de bovenste plek staat, is de kans groot dat potentiële klanten op jouw website klikken. Dit heeft ook een positieve invloed op het bereik en de zichtbaarheid. Uiteindelijk kom je in een patroon terecht waarin meer en meer mensen je bedrijf blijven ontdekken.
- Associatie: veel bezoekers associëren de bovenste plekken in Google met meer autoriteit en betrouwbaarheid. Dit wekt een positief gevoel voor je bedrijf.
Lees ook: Als vloerenboulevard bovenaan in Google komen
Zoekwoordenonderzoek
Of het nu gaat om een glazenwasser of een bedrijf in de bouwsector, om in Google-resultaat te gaan boeken is het van extreem belang een goed zoekwoordenonderzoek te doen. Dit geldt ook voor een gevelreinigingsbedrijf. Lees hier meer over hoe je bovenaan in Google kunt komen met een Softwash bedrijf bijvoorbeeld. Dit is namelijk ook het eerste puzzelstukje om eindelijk bij het resultaat te komen. Het uiteindelijke doel moet dan ook een geslaagde SEO-campagne zijn. Hierbij is het van belang dat je zowel bestaande sites als nieuwe opkomende starters leert begrijpen en hier je voordeel uit haalt. Een tipje van de sluier, woorden als bouwbedrijf, bouwen, bouwadvies, adviseur kunnen voor jouw bedrijf al interessant zijn.
Website optimalisatie
Het optimaliseren van een goede website is van uitermate groot belang voor een bedrijf in de bouwsector die zich wil laten zien online. Je moet een website zien als online visitekaartje voor je bedrijf. Met een website die volledig is geoptimaliseerd straal je vertrouwen uit en laat je zien dat je je werk professioneel aanpakt. Daarnaast kan een SEO-campagne ook je website online beter zichtbaar maken. Als je een opleiding volgt tot bouwkundig adviseur, wil je het liefst betrouwbare informatie hebben over het werken in deze sector. Speel dan ook in op zulke onderwerpen.
Het creëren van content
Een bedrijf in de bouwsector die zijn aanwezigheid zichtbaar wil maken, is het belangrijk om kwalitatief sterke en originele content op het web te gooien. Door deze content verhoog je de autoriteit van je website. Door deze informatie steeds te blijven vernieuwen, geef je bezoekers ook een reden om nog eens terug te komen op het moment dat ze meer informatie willen.
Vond je dit interessant? Lees hier hoe je met een schoonmaakbedrijf bovenaan komt in Google.