Als bedrijf is het belangrijk om een goede website te hebben. Zowel het uiterlijk als de content moet goed zijn. Je wilt natuurlijk niet dat als mensen op jouw website komen, meteen weer weggaan. Wil jij weten hoe je het beste je website kunt indelen en vormgeven? Lees dan deze blog voor tips voor een goede website.
Bepaal het doel van je website
Het belangrijk dat een website een doel heeft. Dat bepaalt namelijk de inhoud, structuur en ook het ontwerp van de website. Het doel van de website kun je sturen met teksten, afbeeldingen, schrijfstijl en nog wat andere dingen. Wil je bijvoorbeeld producten verkopen, offertes ontvangen of mensen doorsturen naar andere sites. Maak het duidelijk.
Beveiliging
Een goede website is goed beveiligd. Hoe kun je je website nu beveiligen? Dit moet je doen aan de hand van een SSL-certificaat. Ook is het belangrijk dat alle verbindingen met de website verlopen door https. De bezoeker kan zo je website lezen zonder dat er iemand anders mee kan kijken. Dit is ook belangrijk als je gegevens van klanten ontvangt, zoals wachtwoorden
Vindbaarheid
Een goede website is vindbaar. Dit kan op verschillende manieren. Dit kan via social media, Google, betaalde advertenties en nog veel meer.
SEO
Dit zorgt er voor dat je website in Google gevonden kan worden. Werk hier met zoekwoorden. Dus als je website over keukens gaat, gebruik dan zoekwoorden van verschillende keukens zoals: Italiaanse keukens.
SEA
Ook kun je er voor kiezen om per klik te adverteren per klik in Google. Dit is een snellere manier om hoog in Google te komen. Daarnaast kun je ook op Facebook betaald adverteren. Op Facebook kun je de doelgroep heel goed afbakenen en heel gericht op de doelgroep kunt adverteren.
Contentmarketing
Als je veel content levert over jouw niche, zullen bezoekers jouw website als betrouwbaar ervaren. Je laat dan zien dat je veel kennis hebt. Dit zal er uiteindelijk ook toe leiden dat je website hoger gaat ranken in de zoekmachines.
E-mailmarketing
E-mail marketing is een goede manier om klanten aan je bedrijf te binden. Je kunt dit doen door middel van nieuwsbrieven te sturen. In je nieuwsbrief kun je bijvoorbeeld meer tips en kennis weggeven aan de klanten. Vaak wordt dit gedaan door de klanten iets weg te geven in ruil voor hun e-mailadres.
Social media marketing
Er wordt tegenwoordig ook veel geadverteerd via social media. Misschien zie je wel eens op Instagram een influencer die een bepaald product probeert te verkopen. Hierdoor wordt de betrokkenheid van volgers vaak veel groter.
Zorg dat je website snel is
Een snelle website is van groot belang. Het is belangrijk om bij je hosting zo min mogelijk plug-ins te gebruiken. Hoe meer plug-ins, hoe minder snel de website. Ook is het belangrijk als je afbeeldingen gaat gebruiken bij het schrijven van content, dat je de kleinste formaat gebruikt. Ook is het belangrijk om je website regelmatig op te ruimen. Verwijder foto’s en plug-ins als je ze niet meer nodig hebt. Je kunt ook de caching plug-in installeren. Deze plug-in zorgt ervoor dat onderdelen van jouw website worden opgeslagen in het geheugen. Hierdoor laad je website sneller als een bezoeker op je website komt. Maak ook geen gebruik van een slider. Een slider kan een website er wel mooi uit laten zien, maar ze zijn enorm zwaar waardoor je website minder snel laadt. Dit vermindert het aantal conversies op de website.
Wanneer mensen tevreden zijn met je website, zijn ze ook in staat om sneller een positieve review achter te laten. Wil je graag weten hoe jij zo veel mogelijk reviews kunt genereren? Klik dan hier.