Het bedrijf Koala Creek is een bedrijf die zich richt op luifels, daktent en klapdaktenten. Wist jij dat het woord daktent een hoog zoekvolume heeft? Daktent is een woord dat hoog rankt binnen google. Koala Creek hebben ook hun SEO laten uitbesteden aan een SEO-specialist omdat ze zo snel mogelijk willen doorgroeien. Wil jij dit ook? Wacht dan niet langer met het maken van een afspraak met een deskundige. Dat is wel een lastig puntje want als je zelf je SEO wilt regelen kom je aan een heel eind. Je moet je wel beseffen dat het tijdrovend kan zijn. Vooral omdat je niet beschikt over de meeste SEO tools. Ze bestaan er wel maar als je daar niet dagelijks mee bezig houdt dan kost het je ook tijd om zo accuraat mogelijk de data af te lezen. Maar laat je hierdoor vooral niet tegenhouden.
SEO laten uitbesteden door een andere partij
Het voordeel is wel dat als je je SEO laat uitbesteden aan bijvoorbeeld een marketing bureau of SEO-specialist dat jij je wel kan richten op andere zaken binnen de niche waar jij je op focust. Wat doet een SEO-specialist nu precies? Een SEO-specialist is gespecialiseerd in het bouwen van een goede SEO fundament. Een aantal taken waar een SEO-specialist zich op richt zijn:
- Concurrentieanalyse
- Doelgroep bepalen binnen de niche
- Sales in kaart brengen
- Producten of diensten bestuderen en wat hierin de verbeterpunten zijn.
De SEO-specialist zal een heel goed beeld kunnen vormen van het bedrijf, concurrentie en de punten waar je als bedrijf beter op kunt focussen.
Wat krijg je precies, als je je SEO laat uitbesteden?
Ja, want SEO zijn toch de gratis resultaten van Google? Nee, helaas zijn de resultaten niet gratis wel moet je investeringen zoals zoekmachine optimalisatie uitbesteden. Ten eerste krijg je een SEO-analyse scan. Hierin wordt gemeten onder andere met Google Console en Google Analytics (indien je hiervoor hebt aangemeld) hoe hoog je op dit moment rankt binnen Google. Er wordt dan een overzichtelijk Excel bestand opgemaakt met daarin de zoekwoorden waar je hoger op kan scoren binnen Google. Dit is nog niet het hele verhaal maar hier ga ik in een andere blog verder op in.
SEO uitbesteden of toch zelf sleutelen?
Allebei de kanten heeft voor- en nadelen. SEO uitbesteden is in veel gevallen wel kostenbesparend. Wellicht komt dat omdat je als bedrijfseigenaar niet elke dag bezig bent met zoekmachineoptimalisatie. Ten eerste krijg je een SEO-analyse scan. Hierin wordt gemeten onder andere met Google Console en Google Analytics (indien je hiervoor hebt aangemeld) hoe hoog je op dit moment rankt binnen Google. Er wordt dan een overzichtelijk Excel bestand opgemaakt waarin je data kan aflezen van begin tot nu.