In het digitale tijdperk van nu wordt het steeds crucialer om als schoonmaakbedrijf bovenaan de zoekresultaten van Google te staan, om zo weer nieuwe klanten aan te kunnen trekken. Helaas moet je na het bereiken van deze bovenste trede veel meer doen dan alleen de kennis van schoonmaken en reinigen. De kunst van zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan jou hierbij verder helpen. In dit artikel zullen we je helpen met behulp van strategieën en technieken, om als schoonmaakbedrijf bovenaan de zoekresultaten van Google te komen.
Waarom moet jouw schoonmaakbedrijf uiteindelijk bovenaan in Google komen?
Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom het voor jou als bedrijf belangrijk is om bovenaan in Google te komen staan. Deze redenen zijn heel variërend, maar wel uiterst belangrijk. Enkele voorbeelden zijn:
- Bereik: wanneer jouw schoonmaakbedrijf in Google komt te staan, is de kans ook groter dat potentiële klanten je website gaan bezoeken. Dit vergroot dan ook de zichtbaarheid en het bereik, waardoor meer mensen je bedrijf kunnen en blijven ontdekken.
- Concurrentievoordeel: zoals je misschien wel weet, is er heel veel concurrentievoordeel in de schoonmaakbranche. Op het moment dat jij met je bedrijf bovenaan staat in Google, kun jij genieten van een duidelijk voordeel. Dit komt doordat mensen die op zoek zijn naar informatie, eerder op de bovenste plaats zullen klikken.
- Geloofwaardigheid: het feit dat jouw schoonmaakbedrijf bovenaan staat in Google, geeft potentiële klanten het idee dat je een betrouwbare keuze bent. Dit versterkt je geloofwaardigheid en vertrouwen enorm.
Het belang van een zoekwoordenonderzoek
Of het nu gaat om een schoonmaak- en glazenwassersbedrijf of een ander bedrijf, om in Google-resultaat te gaan boeken, is het heel belangrijk een goed zoekwoordenonderzoek te doen. Een goed zoekwoordenonderzoek vormt het eerste puzzelstukje van een succesvolle SEO-campagne. Hierbij is het van belang zowel beginnende als bekende website te begrijpen en kijken welke zoekwoorden toekomstige gebruikers kunnen overhalen. Voor schoonmaakbedrijven kunnen woorden als poetsen, schoonmaken, poetsmiddelen, schoonmaakmiddelen heel interessant zijn.
Optimaliseren van je website
Je website hoort in een fatsoenlijke en gebruiksvriendelijke staat te zijn. Het moet dan ook je online visitekaartje zijn voor mensen die op jouw pagina terecht komen. Het straalt vertrouwen uit en laat zien dat je je werk professioneel aanpakt. Daarnaast helpt een goeie SEO ook om je website zichtbaarder te krijgen in Google. Als potentiële klanten op je website kijken, willen ze ook meteen zien wat voor schoonmaak je doet en zijn ze op zoek naar informatie over je bedrijf.
Content creëren
Voor een schoonmaakbedrijf die zijn aanwezigheid kenbaar wil maken online, is het heel belangrijk kwalitatief sterke content op het web op te gooien. Het regelmatig publiceren van blogs die informatie geven over een onderwerp, kunnen helpen autoriteit op te bouwen in jouw specifieke vakgebied. Je kunt als schoonmaakbedrijf hier bloggen over onderwerpen als gevelonderhoud of het reinigen van de vloer. Door deze informatie geef je een gevoel af aan potentiële klanten dat ze een reden hebben om terug te keren naar je website indien ze meer informatie willen.
Vond je dit een interessant artikel? Lees hier een artikel over hoe je met een fitnessschool bovenaan in Google moet komen.