Als dakbedekker is het essentieel om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google. Potentiële klanten zoeken vaak online naar dakbedekkingsdiensten en als jouw bedrijf bovenaan de lijst staat vergroot dat de kans dat ze voor jou kiezen. Het roept echter wel de vraag op; Hoe kom je bovenaan in Google als dakbedekker? Wij gaan enkele belangrijke stappen uitleggen die je kunt nemen.
Doe grondig keyword onderzoek
Keyword onderzoek vormt de basis van een succesvolle SEO-strategie. Begin met het identificeren van relevante zoekwoorden die mensen gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar dakbedekkingsdiensten. Dit kunnen termen zijn zoals Sedum matten. Zo kan je tools als Google-zoekwoordplanner of Ahrefs gebruiken om zoekvolumes en concurrentie te analyseren.
Optimaliseer je website
Zodra je relevante zoekwoorden hebt geïdentificeerd is het tijd om je website te optimaliseren. Zorg ervoor dat deze zoekwoorden op strategische plaatsen worden gebruikt zoals in titels, headers, meta-beschrijvingen en de inhoud van je pagina’s. Een goed gestructureerde en gebruiksvriendelijke website is essentieel voor een positieve gebruikerservaring.
Creëer waardevolle content
Het regelmatig publiceren van relevante en informatieve content is een geweldige manier om je website te verbeteren en je expertise te tonen. Zo kunnen er blogs worden geschreven met verschillende onderwerpen, want zo kan je laten zien dat je een professional bent. In deze blog en posts kan je de zoekwoorden gebruiken die je hebt geïdentificeerd in je content. Zo kan je het bereik van jouw content vergroten en ook meer mensen aanspreken.
Werk aan lokale SEO
Als dakbedekker wil je waarschijnlijk lokale klanten aantrekken. Zorg ervoor dat je bedrijf is geregistreerd op Google Mijn Bedrijf en vul alle relevantie informatie in. Denk hierbij aan je locatie, openingstijden en contactgegevens. Dit helpt je bedrijf om bovenaan te verschijnen in lokale zoekopdrachten.
Verzamel positieve beoordelingen
Online beoordelingen hebben een grote invloed op het besluitvormingsproces van potentiële klanten. Zo kan je tevreden klanten aanmoedigen om een positieve beoordeling achter te laten op platforms zoals Google, Facebook en LinkedIn. Positieve beoordelingen vergroten je geloofwaardigheid en helpen je bedrijf hoger te scoren in de Google-rankings.
Werk aan linkbuilding
Het verkrijgen van kwalitatieve backlinks van andere relevante websites kan je positie in de zoekresultaten verbeteren. Overweeg samenwerkingen met brancheverenigingen, lokale bedrijvengidsen en partners om waardevolle links naar je site te krijgen. Zo wordt er juice afgestaan naar jouw site en wordt jouw site hierdoor beter beoordeeld.